تبلیغات
faghat khodet - 17

امروز:

17

معجزه تنهایی
مردان و زنان بزرگ در هر سنی به كرات تنهایی و خلوت را تجربه می‌كنند. آنها یاد می‌گیرند كه از تنهایی برای آرامش بخشیدن به ذهن خود بهره بگیرند و در این آرامش با استفاده از قدرت هوشیاری خویش به سوالات و مسایلی كه پیش رویشان قرار دارد پاسخ دهند.
در این‌جا چند روش وجود دارد كه می‌توانید با به كارگیری آنها به بهبودی كیفیت دنیای درون و بیرون خود كمك كنید.
- راز تنهایی
احساسات و هیجانات نقطه دسترسی به قدرت‌های درونی ذهن شما هستند. در فرایند برقراری ارتباط با احساسات مهم‌ترین بخش تمرین تنهایی به طور منظم است. تنهایی و خلوت گزیدن یك فعالیت قوی و مهم است كه شما می‌توانید انجام دهید. زنان و مردانی كه به درستی و به طور منظم این فعالیت را انجام می‌دهند هرگز در دشواری‌های زندگی دچار سردرگمی و گمراهی نمی‌شوند در واقع این فعالیت به آنها در انجام كار درست كمك می‌كند.
بیشتر انسان‌ها هیچ‌وقت از خلوت خود استفاده نمی‌كنند یا بهتر بگویم در طول عمرشان برای لحظاتی در گوشه‌ای آرام نمی‌گیرند و با خود خلوت نمی‌كنند، درعوض اكثرا مشغول سرگرم كاری هستند یا تلویزیون تماشا می‌كنند. گویی نشستن در گوشه‌ای و فارغ از هر گونه فعالیتی خلوت كردن عملی غیرعادی است.
در حالی‌كه گفته می‌شود انسان‌ها در لحظاتی كه به آرامی و متفكرانه با خود خلوت می‌كنند، بزرگ می‌شوند.
چند روش در این زمینه وجود دارد كه شما می‌توانید از آنها بهره بگیرید.
برای استفاده از فواید لحظات خلوت و تنهایی باید حداقل بین 30 تا 60 دقیقه آرام و بی‌صدا بنشینید. ممكن است اوایل كار به خاطر عادت نداشتن به چنین روندی قادر نباشید این مدت زمان را ساكت و آرام بنشینید اما با تكرار تمرین به تدریج می‌توانید بر ناآرامی‌های درونی غلبه كنید. باید از نظر فیزیكی هم در یك جا آرام و بی‌حركت قرار بگیرید و در مقابل وسوسه بلند شدن مقاومت كنید. سعی كنید نحوه نشستن شما راست و قائم باشد، چشم‌ها را باز نگه دارید، از خوردن و آشامیدن و گوش كردن به موسیقی خودداری كنید. معمولا زمان خلوت كردن از 30دقیقه تا یك ساعت است. كاملا آرام باشید، نفس عمیق بكشید و به چیزی فكر نكنید، بعد از 20 تا 25 دقیقه متوجه می‌شوید كه كاملا راحت هستید آن وقت جریان انرژی را در جسم و مغزتان احساس می‌كنید كه حس خوبی است. در این مرحله شما آماده می‌شوید برای بهره‌گیری از فواید لحظات تامل و تفكر.
- موجی از افكار
یك نكته باورنكردنی كه درباره این موضوع وجود دارد این است كه اگر خلوت كردن به طریقه درستی انجام بگیرید تقریبا صددرصد عمل می‌كند یعنی هنگامی كه شما آرام نشستید موجی از فكر و خیال به ذهنتان خطور می‌كند و به موضوعات بی‌شماری فكر می‌كنید تنها كاری كه باید بكنید این است كه آرام بنشینید و به صدای درونتان گوش كنید.
مهم‌ترین مرحله در طول این فعالیت جوابگویی به مشكلات و مسایلی مبرمی است كه شما با آنها مواجه هستید. پاسخ‌های آنها همچون قایقی كه به آرامی به طرف دریاچه حركت می‌كنند به تدریج و به وضوح در ذهن شما پدیدار می‌شوند. پاسخ‌هایی كه مدت‌ها در جست‌وجویشان بودید، حال به وضوح پیش روی شماست و در این‌جاست كه عمیقا حس رضایت و قدردانی را تجربه می‌كنید.
- به خودتان اعتماد كنید
وقتی از این حالت بیرون آمدید باید دقیقا آن ایده و فكری را كه در ذهن شما پدیدار شد انجام دهید. شاید آغاز یك راه جدید و یا دست كشیدن از چیزی باشد. هر چه كه هست باید از رهنمودی كه در طول دوره تنهایی یاد گرفته‌اید، پیروی كنید زیرا همه چیز درست می‌شود و نتیجه بهتر از آن چیزی می‌شود كه شما تصور می‌كنید. امتحان كنید و نتیجه را ببینید.
باید یاد بگیرید كه به خود اعتماد و ایمان داشته باشید و عادت گوش كردن به خود را تقویت كرده و بر طبق رهنمودهای دریافتی اقدام كنید.
چند گام برای به اجرا گذاشتن ایده‌ها:
1- برای تمرین خلوت كردن یك ساعته، مكان و زمان مشخصی را انتخاب كنید.
2- در طول روز، به‌خصوص لحظاتی كه اوج كار و مشكلات است چند لحظه كوتاه را آرام و در سكوت بنشینید.
3- فورا بر اساس ایده و رهنمودی كه در طول خلوت و تنهایی به ذهنتان می‌رسد اقدام كنید. یك ایده خوب می‌تواند شما را از ماه‌ها كار سخت نجات دهد و كلید آن اعتماد است.


نوشته شده در : شنبه 14 آبان 1390  توسط : kiyan shirani.    نظرات() .

برچسب ها: معجزه تنهایی ،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر